Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.

Doe uw melding bij ACM ConsuWijzer

Denkt u dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt? Bijvoorbeeld bij een probleem met een aankoop, abonnement, energie- of telecomcontract, toegankelijkheid, algemene voorwaarden, pakketreis, misleiding of op social media. Meld dit bij ons. We kunnen optreden als een bedrijf zich niet aan de regels houdt.

Meld uw probleem

Vul de onderstaande vragen en gegevens in en verstuur uw melding. 

Hebt u een probleem met een webshop?
Gaat uw probleem over een telefoontje van een bedrijf?
Hebt u een probleem met een online dienst? Bijvoorbeeld met een platform, app, website, sociale media of clouddienst?
Hebt u al eerder contact gehad met de ACM over deze melding?
Het referentienummer kunt u vinden in de bevestigingsmail van uw vorige melding. Wij koppelen deze melding aan uw eerdere melding, u hoeft de gegevens niet opnieuw in te vullen.
Geef hier geen persoonsgegevens. Wat is er precies gebeurd en wanneer? Hebt u al contact gehad met het bedrijf? Hoe heeft het bedrijf hierop gereageerd?
Voeg bijlagen toe als die uw melding ondersteunen of bewijzen. Bijvoorbeeld screenshots van het probleem of van het contact met het platform. Stuur geen persoonsgegevens mee. Er geldt een maximale bestandsgrootte van 25 MB per bijlage.
Maximaal 10 bestanden.
25 MB limiet.
Toegestane types: jpg, jpeg, png, pdf, msg.
Bent u zakelijk of als consument benaderd?
Belde dit bedrijf zelf?
Hebt u het bedrijf of de organisatie toestemming gegeven om u te bellen?
Geeft u geld als donateur? Of bent u klant of vrijwilliger bij het bedrijf of de organisatie?
Hebt u tegen het bedrijf of de organisatie gezegd dat ze u niet (meer) mogen bellen?
Kan de inhoud van uw melding als schokkend worden ervaren

Uw gegevens

Wat we doen met uw melding

Uw melding is belangrijk voor ons toezicht, want zo weten wij waar het mis gaat. Omdat we veel meldingen ontvangen, leidt niet elke melding tot een onderzoek. We gebruiken alle meldingen om te bepalen welke bedrijven we onderzoeken. We kunnen ingrijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden. Op ons nieuwsoverzicht op ACM.nl en onze social media ziet u welke bedrijven we hebben aangepakt. U krijgt geen persoonlijk bericht over het vervolg van uw melding. Alleen als we nog vragen hebben over uw melding hoort u nog van ons.