[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]
[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Onderwerp: niet akkoord met stopzetten van de levering
Geachte heer of mevrouw,
Op [datum] stuurde u mij een brief. Daarin staat dat u mijn contract wilt stoppen vanwege de stijgende energieprijzen. Ik ga niet akkoord met uw voorstel.
Wat is het probleem?
Ik heb een contract met u voor de levering van energie. Ik vind dat u zich moet houden aan onze afspraak in het contract.
Wat verwacht ik van u?
Ik wil dat u mijn contract voortzet onder dezelfde voorwaarden en dezelfde tarieven zoals wij die hebben afgesproken. Ik wil dat u dit binnen 2 weken bevestigt per [e-mail / brief]. En uiterlijk 2 werkdagen voor de aangekondigde eindeleveringsdatum.
Biedt u geen oplossing?
Beëindigt u toch mijn contract? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen: En ik ga met mijn klacht naar De Geschillencommissie Energie / de rechter]. Ook stel ik u nu al aansprakelijk voor alle schade die ik hierdoor lijd. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]