Geen of slecht bereik met mobiel
Hebt u niet altijd goed bereik met uw mobiele telefoon? Dan kan dat verschillende oorzaken hebben. Het betekent dus niet meteen dat de aanbieder hiervoor verantwoordelijk is.
Klacht indienen als aanbieder niet levert volgens contract
Lees de algemene voorwaarden bij uw contract. Daarin staat vaak meer informatie over bereik. Vindt u dat uw aanbieder niet levert wat hij met u heeft afgesproken of wat er in het contract staat? Dien dan uw klacht in bij uw mobiele aanbieder.
Stuur een brief naar uw aanbieder. Schrijf in deze brief:
- wat uw klacht is
- hoe snel u een reactie van uw aanbieder wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken. Staat er in de algemene voorwaarden van uw aanbieder hoe snel hij reageert op een klacht? Vraag dan een reactie binnen die tijd.
U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken:
Lukt het uw aanbieder niet om het probleem binnen een redelijke termijn op te lossen? Dan mag u de overeenkomst ontbinden.
Als u er samen niet uit komt
Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Wij zijn een onderdeel van de toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.