Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Wie is mijn netbeheerder?

Uw netbeheerder is de eigenaar van de gasleidingen en elektriciteitskabels. De netbeheerder sluit u aan op het net. Waarvoor kunt u bij de netbeheerder terecht? En wat is het verschil met uw energieleverancier?


Snel naar:


Weet wie uw netbeheerder is

Er is maar 1 netbeheerder per regio. Meestal hebt u dezelfde netbeheerder voor elektriciteit en gas. U kunt uw netbeheerder niet kiezen. U verandert alleen van netbeheerder als u verhuist naar de regio van een andere netbeheerder.

Wilt u weten wie uw netbeheerder is? Vul uw postcode en huisnummer in op Mijnaansluiting.nl.

Netbeheerder als aanspreekpunt

Uw netbeheerder is het aanspreekpunt voor uw vragen over:

  • uw aansluiting aanvragen, wijzigen of verwijderen
  • stroomstoringen en gasstoringen
  • uw gasmeter en elektriciteitsmeter
  • de slimme meter
  • onderhoud van kabels en leidingen
  • vermoeden van energiefraude
  • terugleveren en uw aansluiting
  • vragen over en problemen met uw aansluiting

Energieleverancier als aanspreekpunt

Uw energieleverancier stuurt u de energierekening. Hij koopt gas en stroom in en verkoopt deze aan huishoudens. Met uw energieleverancier hebt u een contract. U kunt bij uw energieleverancier terecht voor uw vragen over:

Klacht over de netbeheerder

Bent u niet tevreden over uw netbeheerder? Heeft uw netbeheerder u bijvoorbeeld niet op tijd informatie gegeven? Of niet op tijd werkzaamheden uitgevoerd? Of werkt uw aansluiting op het elektriciteitsnet niet goed? Neem dan contact op met uw netbeheerder. Gebruik onze voorbeeldbrief:

Als u er samen niet uit komt

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Zie ook