[] [uw naam] [adres] [postcode en woonplaats] [telefoon] [e-mail] [naam warmteleverancier] [adres] [postcode en plaats] [plaats, datum] Onderwerp: gespecificeerde rekening Geachte heer of mevrouw, Op [datum] kreeg ik van u een warmterekening over de periode [begindatum] tot en met [einddatum]. Wat is het probleem? Helaas begrijp ik de kosten op de rekening niet. De onderdelen die ik onduidelijk vind, zijn: [som op welke onderdelen u niet begrijpt]. Daarom vraag ik u om deze onderdelen uit te leggen in een gespecificeerde rekening. Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de Warmtewet moet u een complete en voldoende gespecificeerde rekening geven. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl. Wat verwacht ik van u? Ik vraag u vriendelijk om mij binnen twee weken een gespecificeerde warmterekening te sturen per [e-mail / post]. [deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:] Biedt u geen oplossing? Wilt u mij geen gespecificeerde rekening sturen, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / De Geschillencommissie Warmtelevering / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen. Met vriendelijke groet, [uw naam en handtekening] ----------------------------------------