Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Verzoek om schadevergoeding voor niet opzeggen oud abonnement

Moet u dubbele abonnementskosten betalen omdat uw nieuwe aanbieder uw oude abonnement niet opzegt? En beloofde uw nieuwe aanbieder dit wel te doen? Met onze voorbeeldbrief vraagt u het bedrijf om een schadevergoeding.


Download voorbeeldbrief
Word document

Gebruikt u geen Word? Dan kunt u deze brief ook downloaden als:


Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam telefoonaanbieder]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: dubbele abonnementskosten


Geachte heer of mevrouw,

Op [datum] sloot ik bij u een abonnement af. Het gaat om een [naam abonnement].

Wat is het probleem?

Volgens het contract zou u mijn oude abonnement [naam oude abonnement] bij aanbieder [naam aanbieder] opzeggen. Maar dit hebt u niet gedaan. Hierdoor betaal ik sinds [datum] dubbele abonnementskosten. Ik lijd hierdoor schade.

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet moet u zich houden aan de afspraken uit het contract. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op de telecommarkt, zie www.acm.nl.

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u vriendelijk om zo snel mogelijk, maar op zijn laatst op [noem een redelijke termijn] mijn oude abonnement op te zeggen bij [naam oude aanbieder].

Verder eis ik dat u mij de dubbele kosten terugbetaalt, die ik moet maken bij mijn vorige aanbieder. Het gaat om een bedrag van [bedrag] euro per maand. U kunt dit bedrag terugstorten op [uw rekeningnummer], ten name van [uw naam].

[De volgende alinea kunt u naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Zegt u mijn oude abonnement niet op? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]