Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Klacht over nummerbehoud aan de aanbieder van uw nieuwe abonnement

Hebt u een nieuw telefoonabonnement en neemt u uw telefoonnummer mee? Maar wil de telefoonaanbieder het nummerbehoud niet voor u regelen? Met onze voorbeeldbrief vraagt u de telefoonbieder om zich aan de afspraak te houden.


Download voorbeeldbrief
Word document

Gebruikt u geen Word? Dan kunt u deze brief ook downloaden als:


Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoonnummer]
[e-mail]

[naam nieuwe telefoonaanbieder]
[adres]
[postcode en plaats]
[e-mail]

[woonplaats, datum]

Klantnummer: [uw klantnummer bij uw nieuwe telefoonaanbieder]

Onderwerp: klacht over nummerbehoud

Geachte heer of mevrouw,

Op [datum] sloot ik bij u het abonnement [naam abonnement] af voor mijn telefoon. Hierbij vroeg ik u om mijn telefoonnummer mee te nemen. Mijn vorige abonnement was [naam abonnement] bij telefoonaanbieder [naam telefoonaanbieder].

Wat is het probleem?

U beloofde dat ik het nieuwe abonnement vanaf [datum] zou kunnen gebruiken met het meegenomen telefoonnummer. Dit is niet zo. [beschrijf kort uw klacht].

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet heb ik het recht om mijn telefoonnummer mee te nemen bij een overstap. U [naam nieuwe aanbieder en naam oude aanbieder] moet er samen voor zorgen dat mijn nummer zo snel mogelijk is overgedragen. En dat ik mijn nummer kan gebruiken op de datum die we hebben afgesproken. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op de website van de ACM.

Wat verwacht ik van u?

Ik vraag u vriendelijk om mijn telefoonnummer [noem telefoonnummer] over te zetten naar mijn nieuwe telefoonabonnement op de datum die we hebben afgesproken.

[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Kunt of wilt u mijn telefoonnummer niet overzetten op de datum die we hebben afgesproken, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [Kunt u naar De Geschillencommissie of rechter? Dan kunt u deze zinnen toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen tien dagen uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]