Iets vragen of melden?

Voorbeeldbrief - Overlast door andere gasten bij een pakketreis

U kunt uw brief ook per e-mail versturen met eventueel een ontvangst- en leesbevestiging. Maar soms is het verstandig om een aangetekende brief te sturen.

Voorbeeldbrief downloaden

Voorbeeldbrief:

Afzender

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan

[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

Betreft: Klacht over andere gasten bij een pakketreis

[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum] heb ik bij u een reis geboekt naar [bestemming]. De vertrekdatum was [datum vertrek]. De pakketreis was inclusief een hotel/huisje [noem wat voor u van toepassing is] bij [noem de naam van het hotel /vakantiepark].

Tijdens mijn verblijf had ik veel overlast van andere gasten. Dit bestond uit: [noem waar u last van had].

[Als u ter plaatse hebt geklaagd, maar dit heeft niet voor een oplossing gezorgd, dan kunt u het volgende erbij vermelden]: Ik heb dit op [datum] doorgegeven aan [naam van de reisleider of host(ess)]. Deze heeft niet voor een goede oplossing gezorgd.

Door de overlast heb ik schade geleden. Mijn schade bestaat uit: [opnoemen waar uw schade uit bestaat. Stuur een kopie van het bewijs mee. U kunt hier ook een bedrag noemen voor misgelopen vakantiegenot].

Ik wil u hierbij vragen om mijn schade te vergoeden. Ik verzoek u het schadebedrag zo spoedig mogelijk op mijn rekeningnummer [rekeningnummer] te storten.

Graag ontvang ik van u binnen twee weken een reactie op mijn brief.

[Als de reisorganisatie is aangesloten bij de ANVR, dan kunt u het volgende erbij vermelden:]

Mocht ik binnen deze twee weken geen goede oplossing van u krijgen, dan leg ik deze klacht voor aan De Geschillencommissie.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Voorbeeldbrief downloaden

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Het is momenteel erg druk. Wilt u snel antwoord op uw vraag? App of bel ons.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer