Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Accommodatie of pakketreis valt tegen

Is uw accommodatie (overnachting) of pakketreis niet wat u ervan verwacht? Of hebt u overlast van andere gasten? En doet het bedrijf niets met uw klacht? Met onze voorbeeldbrief vraagt u het bedrijf om een schadevergoeding.

Intro

Maak voorbeeldbrief

Gebruik de invulhulp om in 3 stappen een persoonlijke brief te maken.


Liever handmatig de brief aanpassen? Kopieer of download dan de voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam accommodatie of reisorganisatie]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: klacht over [accommodatie / pakketreis]

Geachte heer of mevrouw,

Op [datum] deed ik bij u een boeking met boekingsnummer: [nummer dat op uw boeking staat]

[kies uw situatie:]

  • Het gaat om accommodatie in [naam van uw hotel, vakantiehuisje of ander verblijf] in [bestemming] van [aankomstdatum] tot en met [vertrekdatum].
  • Het gaat om een pakketreis naar [bestemming] met vertrekdatum [datum van vertrek].

Wat is het probleem?

Ik ben helaas niet tevreden over mijn [accommodatie / pakketreis].

[gebruik deze alinea bij overlast van andere gasten:]

Ik [heb / had] veel overlast van andere gasten. Het gaat om: [som op waar u last van had].

[gebruik deze alinea als u een andere klacht hebt:]

De [accommodatie / pakketreis] [valt / viel] tegen omdat [leg uit wat uw klacht is]. Ik verwachtte iets anders [op basis van de informatie op uw website / op basis van de informatie in uw e-mail / op basis van de informatie in uw catalogus / voor deze klasse / voor deze prijs].

Hoe is dit wettelijk geregeld?

Volgens de wet hoort de [accommodatie / pakketreis] te voldoen aan de verwachtingen die u mij gaf en de afspraken die wij maakten. Kunt u geen oplossing bieden die daaraan gelijk is, dan moet u de schade vergoeden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.

Wat verwacht ik van u?

Op [datum] gaf ik door aan [naam manager of reisleider] dat ik ontevreden ben over mijn [accommodatie / pakketreis]. [voeg deze zin toe als u een pakketreis boekte:] Ook vroeg ik uw reisorganisatie om een oplossing.

Helaas kreeg ik geen goede oplossing aangeboden. Hierdoor heb ik schade. Mijn schade bestaat uit: [som uw schade op en voeg een kopie toe van het bewijs].

[voeg deze alinea toe als het gaat om een pakketreis:]

Ik heb ook recht op een vergoeding voor misgelopen reisgenot tijdens mijn pakketreis. Deze schade bestaat uit: [som uw schade op].

Ik vraag u vriendelijk om mijn schade te vergoeden binnen [noem een redelijke termijn]. U kunt het bedrag storten op [uw rekeningnummer], ten name van [uw naam].

Biedt u geen oplossing?

Als u niet binnen twee weken met een goede oplossing komt, dan leg ik mijn klacht voor aan De Geschillencommissie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen [noem een redelijk aantal dagen of weken] uw reactie per [e-mail / brief].

Met vriendelijke groet,

[uw naam en handtekening]