Verwacht u een pakket of brief? En is de redelijke bezorgtijd voorbij? Met onze voorbeeldbrief dient u een klacht in bij het postbedrijf.
[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoonnummer]
[e-mail]
[naam postbedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]
[plaats, datum]
Geachte heer of mevrouw,
Op [verzenddatum] stuurde [naam verzender] een [brief / pakket] naar mij op via uw bedrijf.
Tot op vandaag heb ik [deze brief /dit pakket] niet ontvangen. Ik dien daarover een klacht in. Ook wil ik dat u uw best doet om erachter te komen waar [de brief / het pakket] is gebleven.
Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op de website van ACM.
Graag hoor ik waarom ik [de brief / het pakket] niet heb gekregen. En ik wil weten wat u gaat doen om ervoor te zorgen dat ik [de brief / het pakket] nog ga krijgen.
[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]
Als u niet reageert op mijn klacht, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen vier weken uw reactie per [e-mail / brief].
Met vriendelijke groet,
[uw naam en handtekening]