[uw naam]

[adres]

[postcode en woonplaats]

[telefoon]

[e-mail]



[naam warmteleverancier]

[adres]

[postcode en plaats]



[plaats, datum]



Onderwerp: gespecificeerde rekening





Geachte heer of mevrouw,



Op [datum] kreeg ik van u een warmterekening over de periode [begindatum] tot en met [einddatum].



Wat is het probleem?



Helaas begrijp ik de kosten op de rekening niet. De onderdelen die ik onduidelijk vind, zijn: [som op welke onderdelen u niet begrijpt]. Daarom vraag ik u om deze onderdelen uit te leggen in een gespecificeerde rekening.



Hoe is dit wettelijk geregeld?



Volgens de Warmtewet moet u een complete en voldoende gespecificeerde rekening geven. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl.



Wat verwacht ik van u?



Ik vraag u vriendelijk om mij binnen twee weken een gespecificeerde warmterekening te sturen per [e-mail / post].



[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]



Biedt u geen oplossing?



Wilt u mij geen gespecificeerde rekening sturen, dan meld ik dit bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / De Geschillencommissie Warmtelevering / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.



Met vriendelijke groet,



[uw naam en handtekening]






Herbruikbaar blok - Uw recht halen en melden [UITKLAPPER]







Komt u er samen niet uit?



Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.



  • Uw recht halen

  • Melden bij ConsuWijzer