[uw naam]

[adres]

[postcode en woonplaats]

[telefoon]

[e-mail]



[naam warmteleverancier]

[adres]

[postcode en plaats]



[plaats, datum]



Onderwerp: Verjaring warmterekening





Geachte heer of mevrouw,



Op [datum] heb ik een naheffing gekregen over de warmterekening van periode [begin- en einddatum invullen]. Ik ben het niet eens met deze naheffing. Ik verwijs u hierbij naar de wettelijke regels over verjaring.



Hoe is dit wettelijk geregeld?



[Gaat het om een warmterekening die na 1 januari 2014 betaald had moeten zijn? Dan kunt u de volgende alinea gebruiken:]



Volgens de wet (art. 7:28 BW) hebt u twee jaar de tijd om een naheffing te sturen. Na deze twee jaar is de rekening verjaard. Ik hoef de rekening dan niet meer te betalen.



[Gaat het om een warmterekening die betaald had moeten zijn voor 1 januari 2014? Dan kunt u de volgende alinea gebruiken:]



Volgens de wet (art. 3:307 BW) hebt u vijf jaar de tijd om een naheffing te sturen. Na deze vijf jaar is de rekening verjaard. Ik hoef de rekening dan niet meer te betalen.



U kunt deze wetten vinden op de website https://wetten.overheid.nl.



Wat verwacht ik van u?



Ik verzoek u vriendelijk om binnen twee weken te bevestigen dat ik deze naheffing niet hoef te betalen. Uw bevestiging  zie ik graag per [maak een keuze: e-mail/brief] tegemoet. Ik meld u nu bij voorbaat al dat ik niet bereid ben de rekening te betalen.



[toevoegen naar keuze:]



Biedt u geen oplossing?



Dan dien ik hierover een klacht in bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt. Daarnaast overweeg ik om mijn klacht voor te leggen aan de [maak een keuze: geschillencommissie/rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.



Met vriendelijke groet,



[Uw naam en handtekening]