Iets vragen of melden?

Voorbeeldbrief - Algemene klacht aan energieleverancier of warmteleverancier

U hebt een klacht en wilt u deze kenbaar maken aan een warmteleverancier? Gebruik onze voorbeeldbrief voor het indienen van diverse soorten klachten.

Bekijk deze brief:

[uw naam]
[adres]
[postcode en woonplaats]
[telefoon]
[e-mail]

[naam ondernemer of bedrijf]
[adres]
[postcode en plaats]

[plaats, datum]

Onderwerp: Klacht over [invullen: onderwerp klacht]


Geachte heer of mevrouw,

Met deze brief wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken. Het betreft de volgende klacht: [korte omschrijving klacht].

Wat verwacht ik van u?

Ik verzoek u vriendelijk om binnen [noem een redelijke termijn] op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [maak een keuze: e-mail/brief] tegemoet.

[naar keuze toevoegen:]

Biedt u geen oplossing?

Dan dien ik hierover een klacht in bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt. Daarnaast overweeg ik om mijn klacht voor te leggen aan [maak een keuze: de geschillencommissie/rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Herbruikbaar blok - Uw recht halen en melden [UITKLAPPER]

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer