ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Voorbeeldbrief - Klacht over termijn tariefwijziging

Wijzigt uw energieleverancier de energietarieven of de terugleververgoeding binnen een termijn van 30 dagen? Dit mag niet. Gebruik onze voorbeeldbrief om aan te geven dat u hier niet mee akkoord gaat.

    Intro

    Voorbeeldbrief samenstellen

    Gebruik de invulhulp om in 3 stappen een complete en gepersonaliseerde brief samen te stellen.


    Liever handmatig de brief aanpassen? Kopieer of download dan de voorbeeldbrief.

    Voorbeeldbrief

    [uw naam]
    [adres]
    [postcode en woonplaats]
    [telefoon]
    [e-mail]

    [naam energieleverancier]
    [adres]
    [postcode en plaats]

    [plaats, datum]

    Onderwerp: klacht over termijn tariefwijziging

    Geachte heer of mevrouw,

    U geeft aan dat u mijn [energietarief / terugleververgoeding] gaat wijzigen. Ik heb hier een klacht over.

    Wat is het probleem?

    Volgens de wet moet u tariefwijzigingen minimaal 30 dagen van tevoren aankondigen. In uw [brief / mail] van [datum] geeft u aan dat het tarief wijzigt op [datum wijziging]. Dit is korter dan de wettelijke termijn van 30 dagen en dit mag dus niet.

    Wat verwacht ik van u?

    Ik ga niet akkoord met het nieuwe tarief, omdat u mij niet 30 dagen vooraf hebt geïnformeerd. Ik wil u vragen om te bevestigen dat het tarief pas 30 dagen na [datum brief of mail] ingaat.

    Ik vraag u om binnen 2 weken op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [e-mail / brief] tegemoet.

    Biedt u geen oplossing?

    Reageert u niet op mijn klacht of biedt u geen goede oplossing voor mijn probleem? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de Geschillencommissie Energie of de rechter. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

    Met vriendelijke groet,

    [uw naam en handtekening]