[uw naam]

[adres]

[postcode en woonplaats]

[telefoon]

[e-mail]



[naam postbedrijf]

[adres]

[postcode en plaats]



[plaats, datum]



Onderwerp: [brief / pakket] niet bezorgd





Geachte heer of mevrouw,



Op [verzenddatum] stuurde ik een [brief / pakket] op via uw bedrijf. De adresgegevens van de ontvanger zijn: [naam en adres ontvanger].



Wat is het probleem?



Tot op vandaag is [deze brief /dit pakket] niet bezorgd bij de ontvanger. Volgens uw algemene voorwaarden moet u [de brief / het pakket] binnen een redelijke termijn bezorgen. Deze redelijke termijn is voorbij. Ik dien daarom een klacht in. Ook wil ik dat u uw best doet om erachter te komen waar [de brief / het pakket] is gebleven.



Hoe is dit wettelijk geregeld?



Volgens artikel 7 van de Postwet moet u een klachtenregeling hebben voor ontvangers en verzenders van post. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/postvervoersbedrijven.



Wat verwacht ik van u?



U houdt zich niet aan de afspraken. Daarom hoor ik graag waarom mijn verzonden [brief / pakket] niet is aangekomen bij de ontvanger. En ik wil weten wat u gaat doen om ervoor te zorgen dat de ontvanger [de brief / het pakket] nog gaat krijgen.



[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]



Biedt u geen oplossing?



Als u niet reageert op mijn klacht, dan meld ik dit bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En mogelijk leg ik mijn klacht voor aan [maak een keuze: De Geschillencommissie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.



Ik ontvang graag binnen vier weken uw reactie per [e-mail / brief].



Met vriendelijke groet,



[uw naam en handtekening]






Herbruikbaar blok - Uw recht halen en melden [UITKLAPPER]







Komt u er samen niet uit?



Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. ConsuWijzer is het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.



  • Uw recht halen

  • Melden bij ConsuWijzer