[uw naam]

[adres]

[postcode en woonplaats]

[telefoonnummer]

[e-mail]



[naam nieuwe telefoonaanbieder]

[adres]

[postcode en plaats]

[e-mail]


[woonplaats, datum]



Klantnummer: [uw klantnummer bij uw nieuwe telefoonaanbieder]



Onderwerp: klacht over nummerbehoud





Geachte heer of mevrouw,



Op [datum] sloot ik bij u het abonnement [naam abonnement] af voor mijn telefoon. Hierbij vroeg ik u om mijn telefoonnummer mee te nemen. Mijn vorige abonnement was [naam abonnement] bij telefoonaanbieder [naam telefoonaanbieder].



Wat is het probleem?



U beloofde dat ik het nieuwe abonnement vanaf [datum] zou kunnen gebruiken met het meegenomen telefoonnummer. Dit is niet zo. [beschrijf kort uw klacht].



Hoe is dit wettelijk geregeld?



Volgens de wet heb ik het recht om mijn telefoonnummer mee te nemen bij een overstap. U moet dit als mijn nieuwe aanbieder binnen tien werkdagen regelen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op de website van de ACM.



Wat verwacht ik van u?



Ik vraag u vriendelijk om binnen tien werkdagen alsnog mijn telefoonnummer [noem telefoonnummer] over te zetten naar mijn nieuwe telefoonabonnement.



[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]



Biedt u geen oplossing?



Kunt of wilt u mijn telefoonnummer niet binnen tien dagen overzetten, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. [Kunt u naar De Geschillencommissie of rechter? Dan kunt u deze zinnen toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Telecommunicatiediensten / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.



Ik ontvang graag binnen tien dagen uw reactie per [e-mail / brief].



Met vriendelijke groet,



[uw naam en handtekening]