[uw naam]

[adres]

[postcode en woonplaats]

[telefoon]

[e-mail]



[naam energieleverancier]

[adres]

[postcode en plaats]



[plaats, datum]



Onderwerp: klacht over energierekening





Geachte heer of mevrouw,



Op [datum] stuurde u mij een rekening voor [gas / elektriciteit]. Hierover heb ik een klacht.



Wat is het probleem?



[omschrijf kort uw klacht]



Wat verwacht ik van u?



Ik vraag u vriendelijk om [omschrijf welke oplossing u verwacht van uw energieleverancier].



[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]



Biedt u geen oplossing?



Als u niet wilt meewerken aan een oplossing, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt. [kunt u naar De Geschillencommissie of rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.



Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per [e-mail / brief].



Met vriendelijke groet,



[uw naam en handtekening]