[uw naam]

[adres]

[postcode en woonplaats]

[telefoon]

[e-mail]



[naam energieleverancier of warmteleverancier]

[adres]

[postcode en plaats]



[plaats, datum]



Onderwerp: klacht





Geachte heer of mevrouw,



Ik heb een klacht over [omschrijf kort waar uw klacht over gaat, bijvoorbeeld de levering van warmte / de rekening / de slimme meter].



Wat is het probleem?



[leg uit wat het probleem is]



Wat verwacht ik van u?



Ik vraag u vriendelijk om binnen [noem een redelijke termijn, bijvoorbeeld vier weken of de termijn die uw energieleverancier aangeeft in de algemene voorwaarden] op mijn klacht te reageren. Uw reactie zie ik graag per [e-mail / brief] tegemoet.



[deze alinea kunt u naar keuze toevoegen:]



Biedt u geen oplossing?



Als u het probleem niet oplost, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). [kunt u naar De Geschillencommissie of de rechter, dan kunt u deze zin toevoegen:] En ik ga met mijn klacht naar [De Geschillencommissie Energie / De Geschillencommissie Warmtelevering / de rechter]. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.



Met vriendelijke groet,



[uw naam en handtekening]