Iets vragen of melden?

Ik heb een pakketreis geboekt. Het hotel was vies en viel erg tegen. Wat kan ik doen?

Als u een pakketreis boekt, mag u afgaan op wat er op de website of in de reisgids staat. Algemene aanprijzingen zoals 'in het prachtige landschap gelegen' zijn geen garantie voor een mooi uitzicht. Maar staat er bijvoorbeeld dat het hotel bepaalde faciliteiten heeft, dan mag u daar op rekenen.

Als u een klacht hebt, probeer dan altijd eerst ter plekke te klagen. Soms is er plaatselijk een hostess of reisleider die u kunt aanspreken. En soms hebt u van de reisaanbieder een speciaal nummer gekregen die u kunt bellen in geval van klachten. Misschien kunt u dan op dat moment nog een andere kamer krijgen.

Na thuiskomst moet u zo snel mogelijk - in ieder geval binnen een maand na thuiskomst - een brief met uw klachten sturen naar de reisaanbieder. In die brief legt u uit waarom de reis niet voldeed aan wat u mocht verwachten. En dat u daarom een deel van de reiskosten vergoed wilt hebben. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Het hotel was vies en viel erg tegen. De reisaanbieder biedt geen oplossing. Wat kan ik doen?

De reisaanbieder wil het probleem niet oplossen? Schrijf dan een brief of e-mail naar de reisaanbieder. Gebruik onze voorbeeldbrief.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer