Iets vragen of melden?

Het recht van verzet: bel mij nooit meer!

Wat is het recht van verzet?

Sommige bedrijven mogen u bellen. Ook als u staat ingeschreven bij het Bel-me-niet Register. Bijvoorbeeld bedrijven waar u klant bent of klant bent geweest. U kunt deze bedrijven vragen om u niet meer te bellen. Dat heet het recht van verzet. Het recht van verzet is iets anders dan het Bel-me-niet Register.

Hoe maakt u gebruik van uw recht van verzet?

Hebt u de verkoper aan de lijn? Geef dan tijdens het gesprek aan dat het bedrijf u niet meer mag bellen. Vertel dat u het recht van verzet hebt. De medewerker aan de lijn moet dit meteen voor u regelen. Het bedrijf mag u dan in de toekomst niet meer bellen.

U kunt bijvoorbeeld zeggen:

  • ik wil dat u mij nooit meer belt;
  • ik wil dat u mij NU uit de bellijst haalt;
  • ik heb het recht van verzet;
  • ik wil dat u met een brief of een e-mail bevestigt dat u mij niet meer gaat bellen.

Of u kunt na het gesprek een e-mail of een brief naar het bedrijf sturen. Hiervoor kunt u onze voorbeeldbrief gebruiken.

Tip

Pas op met het invullen van enquêtes of winacties. Vaak moet u uw contactgegevens invullen. Zo kan uw naam weer opnieuw in de bellijst komen.

Wat kunt u doen als het bedrijf u blijft bellen?

Hebt u gebruik gemaakt van uw recht van verzet? En blijft het bedrijf u bellen? Meld het bij ConsuWijzer!

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer