Het recht van verzet: bel mij nooit meer!

Wat is het recht van verzet?

Sommige bedrijven mogen u bellen. Ook als u staat ingeschreven bij het Bel-me-niet Register. Bijvoorbeeld bedrijven waar u klant bent of klant bent geweest. U kunt deze bedrijven vragen om u niet meer te bellen. Dat heet het recht van verzet. Het recht van verzet is iets anders dan het Bel-me-niet Register.

Hoe maakt u gebruik van uw recht van verzet?

Hebt u de verkoper aan de lijn? Geef dan tijdens het gesprek aan dat het bedrijf u niet meer mag bellen. Vertel dat u het recht van verzet hebt. De medewerker aan de lijn moet dit meteen voor u regelen. Het bedrijf mag u dan in de toekomst niet meer bellen.

U kunt bijvoorbeeld zeggen:

  • ik wil dat u mij nooit meer belt;
  • ik wil dat u mij NU uit de bellijst haalt;
  • ik heb het recht van verzet;
  • ik wil dat u met een brief of een e-mail bevestigt dat u mij niet meer gaat bellen.

Of u kunt na het gesprek een e-mail of een brief naar het bedrijf sturen. Hiervoor kunt u onze voorbeeldbrief gebruiken.

Tip: pas op met het invullen van enquêtes of winacties. Vaak moet u uw contactgegevens invullen. Zo kan uw naam weer opnieuw in de bellijst komen.

Wat kunt u doen als het bedrijf u blijft bellen?

Hebt u gebruik gemaakt van uw recht van verzet? En blijft het bedrijf u bellen? Meld het bij ConsuWijzer!

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Forward