Iets vragen of melden?

Hoe hoort een verkoopgesprek volgens de regels te gaan?

Een bedrijf mag u bellen als u niet bent ingeschreven in het Bel-me-niet Register. Of omdat u klant bent of bent geweest.

Wordt u gebeld? Dan moet de verkoper duidelijk de naam van het bedrijf zeggen. Ook moet hij zeggen waarom hij u belt, bijvoorbeeld om u een aanbod te doen.

Bovendien moet hij u twee vragen stellen:

  • of hij u in de toekomst weer mag bellen. Wilt u dat niet? Dan mag hij u daarna niet meer bellen;
  • of u zich bij het Bel-me-niet Register wilt aanmelden. Wilt u dat? Dan moet hij dit voor u regelen. Meestal krijgt u een bandje te horen na afloop van het gesprek.

Hebt u JA op een aanbod gezegd?

Dan hebt u vaak telefonisch een overeenkomst afgesloten.

Hebt u later spijt? Bijna altijd kunt u ervan af, bijvoorbeeld als u bedenktijd hebt. Hebt u de overeenkomst niet schriftelijk bevestigd? Dan kunt u er vaak van af.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer