Iets vragen of melden?

Hoe werkt een datalimiet bij het gebruik van mobiel internet in het buitenland?

Voor het gebruik van internet op uw mobiel in het buitenland geldt wereldwijd een datalimiet van ongeveer 50 euro exclusief BTW per maand. Hebt u ongeveer 50 euro aan data verbruikt? Dan zet de aanbieder het internet op uw mobiele telefoon automatisch stop. Zo bent u beschermd tegen extreem hoge kosten.

Hoe werkt een datalimiet?

U krijgt een waarschuwingsbericht van uw aanbieder zodra u ongeveer 80% van de datalimiet hebt verbruikt. U krijgt dat bericht bijvoorbeeld via sms. Zodra u 100% van de datalimiet hebt bereikt, wordt de dienst stop gezet. U kunt dan geen gebruik meer maken van internet op uw mobiel. Wilt u toch gebruik maken van internet? Stuur dan een bericht naar uw aanbieder en vraag om wel weer gebruik te kunnen maken van mobiel internet.

Let op: gebruik maken van een wifi-netwerk kan altijd. Ook als de dienst door uw aanbieder is stopgezet.

U kunt de limiet zonder kosten binnen één dag uitzetten. Dit regelt u met uw aanbieder. Of een hogere of lagere datalimiet met uw aanbieder afspreken. Let wel op dat u na de periode waarin u de limiet heeft uitgezet, deze weer aanzet. Anders blijft de datalimiet permanent uitstaan. Zo voorkomt u verrassingen tijdens een andere vakantie.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer