Iets vragen of melden?

Overstapservice voor telefonie, internet of televisie

Sommige aanbieders van telefonie, internet of televisie werken samen om uw overstap van de ene naar de andere aanbieder probleemloos te laten verlopen. Daarbij kunt u uw nieuwe aanbieder vragen de overstap voor u te regelen. Vaak regelt de nieuwe aanbieder de opzegging bij uw huidige aanbieder. En zorgen beide aanbieders ervoor dat uw overstap zo probleemloos mogelijk verloopt.

Gaat u overstappen? Kijk dan of de aanbieder die u gekozen hebt een overstapservice aanbiedt. En of uw huidige aanbieder de overstapservice van de nieuwe aanbieder ondersteunt. Informeer bij uw nieuwe aanbieder wat u precies moet doen om gebruik te maken van de overstapservice. Vaak heeft uw nieuwe aanbieder enkele gegevens van uw huidige abonnement nodig om de overstap voor u te regelen.

Waar moet u op letten?

Controleer altijd eerst de voorwaarden van uw huidige abonnement. Let daarbij goed op het volgende:

Duur huidige abonnement

Hebt u een abonnement voor een of twee jaar? Dan kunt u deze niet altijd kosteloos (laten) opzeggen. Meestal kunt u wel uw abonnement afkopen, door het abonnementsgeld van de resterende maanden te betalen. Wilt u dat niet? Dan kunt u beter wachten met overstappen tot het einde van uw contract.

Opzegtermijn

Houdt rekening met de opzegtermijn. Wilt u weten wat de opzegtermijn van uw abonnement is? De opzegtermijn vindt u in de algemene voorwaarden van uw abonnement.

Stilzwijgende verlenging

Is uw eerste abonnementsperiode voorbij? En is uw abonnement inmiddels stilzwijgend verlengd? Dan kunt u uw abonnement kosteloos (laten) opzeggen. En is de opzegtermijn maximaal een maand.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer