Iets vragen of melden?

Hoelang mag een abonnement voor telefonie, internet of televisie duren?

Aanbieders van telefonie, internet en televisie mogen geen abonnementen aanbieden die langer dan twee jaar duren. En iedere aanbieder moet in ieder geval één abonnement aanbieden dat maximaal 1 jaar duurt. U moet dus de mogelijkheid krijgen om maar 1 jaar abonnee te zijn bij een aanbieder. 

Mijn abonnement bij mijn aanbieder duurt nu al langer dan twee jaar. Kan dat?

Ja dat kan. Uw abonnement is dan waarschijnlijk stilzwijgend verlengd. De vaste looptijd van één of twee jaar is dan al voorbij. U hebt dan een contract voor onbepaalde tijd. Dit betekent dat u kunt opzeggen wanneer u wilt.

Let op!

Hebt u tijdens de vaste looptijd van uw abonnement ingestemd met een verlenging of vernieuwing van uw abonnement? Dan sluit u opnieuw een contract. Dit betekent dat u weer vast zit aan een abonnement voor één of twee jaar.

Meld klachten over te lange contractsduur bij ConsuWijzer!

Biedt de aanbieder een contract aan dat langer is dan twee jaar? Of biedt hij geen enkel contract aan van maximaal 1 jaar? Meld uw klacht bij ConsuWijzer. ConsuWijzer registreert uw klacht of vraag. Daarna komt uw klacht of vraag terecht bij ACM (Autoriteit Consument & Markt). Dat is de toezichthouder achter ConsuWijzer. ACM gebruikt uw klacht voor onderzoek naar mogelijke overtredingen van de regels.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer