Mag een aanbieder van internet, televisie, vaste telefonie of mobiele telefonie mij zomaar afsluiten?

Uw aanbieder mag u niet zomaar afsluiten van internet, televisie, vaste telefonie of mobiele telefonie. Houdt u zich niet aan de overeenkomst? Dan mag uw aanbieder u soms wel afsluiten. U betaalt bijvoorbeeld de rekening niet op tijd. Uw aanbieder moet u dan wel eerst de mogelijkheid geven om alsnog te betalen. Hij stuurt u bijvoorbeeld een brief of e-mail waarin hij u een laatste termijn geeft om te betalen. Betaalt u binnen de termijn die de aanbieder u geeft? Dan voorkomt u dat u wordt afgesloten.

U leest in de algemene voorwaarden in welke gevallen uw aanbieder u zal afsluiten.

Wat kan ik doen als ik vind dat ik onterecht bent afgesloten?

Neem contact op met de aanbieder

U kunt bellen met de klantenservice, een e-mail sturen of het contactformulier invullen op de website. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen:

Schrijf een officiële brief of e-mail

Schrijf de aanbieder een brief of e-mail met daarin uw klacht. En vraag een oplossing vóór een bepaalde datum. De tijd die u de aanbieder geeft moet wel redelijk zijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de aanbieder geen goede oplossing biedt. Wilt u kunnen bewijzen dat de aanbieder uw bericht ontvangen heeft? Stuur dan een aangetekende brief.

Tip: hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Vraag dan of die u kan helpen met een brief of verdere stappen. Hebt u geen rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u kijken of u bij het Juridisch Loket terecht kunt.

Wilt u vervolgstappen nemen? Dan zijn dit uw mogelijkheden:

De Geschillencommissie

Zoek uit of u bij de Geschillencommissie terecht kunt. De Geschillencommissie beslist bij een meningsverschil wie er gelijk heeft. Neemt de commissie een besluit? Dan moeten u en de aanbieder zich hieraan houden.

De rechter

Kunt of wilt u niet naar de Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Forward