Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Mag een aanbieder van internet, televisie, vaste telefonie of mobiele telefonie mij zomaar afsluiten?

Uw aanbieder mag u niet zomaar afsluiten van internet, televisie, vaste telefonie of mobiele telefonie. Houdt u zich niet aan de overeenkomst? Dan mag uw aanbieder u soms wel afsluiten.

U betaalt bijvoorbeeld de rekening niet op tijd. Uw aanbieder moet u dan wel eerst de mogelijkheid geven om alsnog te betalen. Hij stuurt u bijvoorbeeld een brief of e-mail waarin hij u een laatste termijn geeft om te betalen. Betaalt u binnen de termijn die de aanbieder u geeft? Dan voorkomt u dat u wordt afgesloten.

U leest in de algemene voorwaarden in welke gevallen uw aanbieder u zal afsluiten.

Ik vind dat ik onterecht ben afgesloten? Wat kan ik doen?

Neem contact op met de aanbieder

U kunt bellen met de klantenservice, een e-mail sturen of het contactformulier invullen op de website. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen:

Schrijf een officiële brief of e-mail

Schrijf de aanbieder een brief of e-mail met daarin uw klacht. En vraag een oplossing vóór een bepaalde datum. De tijd die u de aanbieder geeft moet wel redelijk zijn. Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de aanbieder geen goede oplossing biedt. Wilt u kunnen bewijzen dat de aanbieder uw bericht ontvangen heeft? Stuur dan een aangetekende brief.

Tip

Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Vraag dan of die u kan helpen met een brief of verdere stappen. Hebt u geen rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u kijken of u bij het Juridisch Loket terecht kunt.

Als u er samen niet uit komt

Dan kunt u op een andere manier uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Los het nu op!

Zie ook