Nu weet ik dat je óók recht hebt op een goed product in de uitverkoop

Nathalie:

'In de uitverkoop kocht ik laatst een leren jas. Ik had de jas al langer op het oog, maar ik vond hem steeds te duur. Toen er 50 procent van de prijs af ging in de uitverkoop wilde ik de jas wel kopen. Nadat ik de jas een maand aan had gehad, kwamen er scheurtjes in het leer. Ik had de jas precies zo behandeld zoals de verkoper mij had uitgelegd, dus ik vond het vreemd dat dit gebeurde.

Ik ging terug naar de winkel om verhaal te halen. De verkoper zei tegen mij dat ik geen geld terug kon krijgen voor de jas. Hij zei dat ik de jas had gekocht in de uitverkoop dus dat ik voor zo weinig geld ook niet veel eisen mocht stellen. Ik dacht dat hij daar wel gelijk in had, dus ik ging weer terug naar huis, zonder geld en met de beschadigde jas.

Toen ik het verhaal vertelde aan een vriendin zei zij dat ze ook een keer zoiets had meegemaakt. Zij wees me er op dat je als consument altijd recht hebt op een goed product, ook in de uitverkoop. Tenzij de verkoper er duidelijk bij heeft gezegd wat er aan een product mankeert. Ik ben daarna weer terug gegaan naar de winkel en heb met de verkoper overlegd. Ik zei dat ik nog steeds recht had op een goede leren jas, omdat ik wel gewoon had betaald. Hij heeft na enig overleg met zijn baas uiteindelijk toch de jas terug genomen. Ik kreeg mijn geld weer terug en heb daarna een nieuwe leren jas kunnen kopen.

Het kostte me wel twee extra bezoeken aan de winkel, maar uiteindelijk heeft het me veel opgeleverd!'

Forward