Iets vragen of melden?

Klagen over 'kassafoutjes' helpt, ik krijg vaak geld terug!

Wat was je vraag of klacht?

Mijn klacht is dat bij het inkopen doen nogal eens iets mis gaat met het scannen van artikelen bij de kassa. Dat wil zeggen: artikelen worden dubbel gescand, de prijs bij de kassa is hoger dan de prijs op het schap, of een aanbieding is niet verrekend. Kassafoutjes dus.

Welke stappen heb je zelf ondernomen om je klacht op te lossen?

Eerst denk je nog: het zal wel aan mij liggen, want een computer vergist zich niet. Maar mooi dat dat niet waar is! Ik ga nu altijd als ik een fout op de bon ontdek, naar de servicebalie van de winkel en ik krijg ook altijd netjes mijn geld terug.

Ging het oplossen van je klacht gemakkelijk nadat je het advies van Consuwijzer heb gekregen?

Ik heb hierover geen advies ingewonnen, maar ik ben wel een stuk assertiever geworden.

Wat vond je het moeilijkste?

Niet bang zijn om een keer ten onrechte te klagen. Als ik het zelf niet goed heb gezien, dan is het gewoon: ' oh, dan heb ik mij vergist, sorry'.

Wat was volgens jou het meest succesvol in de oplossing?

Het scheelt geld. Hoeveel geld hangt natuurlijk af van wat je koopt en waar. In de supermarkt heb ik pas nog 45 cent teveel betaald voor tomaten, en een paar dagen later was het raak met 5 euro teveel voor wasmiddelen. En bij de bouwmarkt in mijn buurt ontdekte ik een keer een kassafoutje van 15 euro in mijn nadeel.

Welke tips zou je andere consumenten meegeven?

Het verbaast me hoeveel mensen hun kassabon niet eens meenemen, laat staan dat ze de bon checken. Controleer altijd de kassabon in de winkel. Niet pas thuis gaan controleren, want dan kun je moeilijk teruggaan om te klagen over een dubbele betaling.

En blijf vriendelijk als je klaagt over een kassafoutje. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Wees dus een aardige, maar wel oplettende klant!

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer