Ik ging terug naar de winkel en mijn telefoon werd kosteloos gerepareerd!

Farouk:

'Ruim een jaar geleden kocht ik een mobiele telefoon in de winkel. Ik was erg blij met mijn nieuwe telefoon en al zijn moderne functies en heb er flink wat geld voor neergelegd. Toen ik hem kocht kreeg ik één jaar garantie. De verkoper vroeg ook nog of ik extra garantie wilde bijkopen. Dat heb ik niet gedaan omdat ik het wel duur vond en ik er van uit ging dat het niet nodig zou zijn.

Al die tijd heeft hij zonder problemen gewerkt. Maar na ruim een jaar deed het beeldscherm het niet meer. Er liep een streep doorheen waardoor ik niets meer kon zien. Ik kon mijn telefoon opeens niet meer gebruiken. Mijn garantieperiode van één jaar was al verstreken maar ik ben op advies van de website van ConsuWijzer toch teruggegaan naar de winkel. Volgens de site heb ik recht op een 'deugdelijk' product en is het wel erg snel als zo'n dure telefoon al na een jaar niet meer bruikbaar is. Ik zag er wel tegen op. Dat zal wel een gedoe worden dacht ik nog.

Eenmaal aan de balie heb ik duidelijk uitgelegd waar ik volgens de wet recht op heb. Ik heb ook gezegd dat ik verwacht dat ze deze zaak netjes op gaan lossen. Tot mijn verbazing waren ze heel behulpzaam en hebben ze mijn telefoon opgestuurd ter reparatie. Ik hoefde daarvoor geen kosten te betalen. In de tussentijd kreeg ik een vervangtoestel. Wel niet zo'n mooie, maar ik was al lang blij toen ik mijn eigen telefoon weer zo goed als nieuw terug kreeg! Al met al heeft het maar twee weekjes geduurd en ben ik blij dat ik terug ben gegaan naar de winkel. Want het hoeft dus helemaal niet zo'n gedoe te zijn. Winkels hebben ook baat bij tevreden klanten'.

Forward