Ik ben mijn recht gaan halen en heb toch mooi 50 euro bespaard op de reparatiekosten van mijn printer

Carlo:

'Twee jaar geleden kocht ik een printer van 170 euro. Nadat ik na ruim anderhalf jaar voor het eerst de inktpatronen verving, liepen deze binnen twee weken leeg. Eerst dacht ik dat ik de patronen misschien zelf verkeerd had geïnstalleerd. Ik kocht daarom nieuwe, maar ook deze gingen niet lang mee. Ik ben toen met de printer terug naar de winkel gegaan. Daar bleek dat mijn garantie net één dag (eerlijk waar!) verlopen was. De jongen die mij hielp gaf aan dat hij de printer op zou sturen maar ook dat het afhankelijk was van de fabrikant of zij de reparatiekosten gingen betalen.

De rekening die ik ontving, voor de reparatiekosten, was 67 euro. Dat vond ik een heel fors bedrag, ik had immers ook al twee inktpatronen door het mankement versleten die ook niet goedkoop zijn. Ik mocht toch ook wel meer verwachten van een printer van 170 euro?

Ik vond dat ik actie moest ondernemen en zodoende heb ik een brief gestuurd naar de winkel waarin ik bezwaar heb gemaakt tegen deze kosten. Ik heb hiervoor een voorbeeldbrief van ConsuWijzer gebruikt en vooral benadrukt dat ik, los van wel of geen garantie, recht heb op een goed product.

Een paar dagen later belde de winkelier mij op en stelde voor om 50 euro van de reparatiekosten op zich te nemen en dat ik de rest, 17 euro, zou betalen. Dat vond ik een heel redelijk voorstel, want door de reparatie gaat de printer ook weer wat langer mee.

Het gaf me een goed gevoel dat ik in actie ben gekomen. Ik moest even gaan zitten voor de brief maar heb daarmee wel 50 euro bespaard en belangrijker nog: gekregen waar ik recht op heb!'.

Forward