Extra kosten wel vergoed gekregen na problemen met de grote onderhoudsbeurt van mijn auto!

Willeke:

Een paar maanden terug heb ik mijn auto naar de garage gebracht voor een grote onderhoudsbeurt. Dit kostte ruim 400 euro. Maar nog geen maand later hield m'n auto er plots mee op en stond ik op de vluchtstrook. Ik heb als eerste mijn garage gebeld maar ze zeiden dat ze geen pech hulp hadden en niets voor me konden doen. Omdat ik ook niet in de buurt van mijn woonplaats was heb ik uiteindelijk een bergingsbedrijf moeten bellen om mij weg te laten slepen. Niet goedkoop kan ik je vertellen. Later bleek dat mijn distributieriem gebroken was. Het bergingsbedrijf meldde dat deze, gelet op mijn kilometerstand, vervangen had moeten worden. Ik vond dat het garagebedrijf deze wegsleepkosten moest betalen. Immers, als zij de grote beurt goed hadden uitgevoerd, was ik niet voor deze extra kosten en al het ongemak komen te staan.

In de checklist 'terug naar de garage' van ConsuWijzer wordt veel aandacht besteed aan de argumentatie. Ik heb daarom eerst via de website van de garage informatie gezocht over 'grote onderhoudsbeurten'. Daar las ik al snel zwart op wit dat dit onder andere inhoudt dat de distributieriem wordt gecontroleerd. Dat was één. Daarna ben ik via internet informatie gaan zoeken over distributieriemen. De informatie die ik vond kwam overeen met dat wat het bergingsbedrijf mij ook had gezegd: de riem had vervangen moeten worden. Hiermee  voelde ik me een stuk sterker in mijn schoenen staan. Ik had immers goede argumenten.

Met dit verhaal ben ik dus teruggegaan naar de garage. Eerst naar de reparateur. Die zei dat hij de riem had gecontroleerd en dat er niets mee aan de hand was. Hij zei dat hij het daarom onnodig vond om deze te vervangen omdat ik dan als klant zou betalen voor iets wat nog prima was. Daar was ik het niet mee eens. En ben toen naar de garagehouder gestapt.  Door de goede voorbereiding kon ik meteen antwoorden dat mijn riem hoe dan ook vervangen had moeten worden. En dat zij dit als deskundigen op basis van de kilometerstand hadden moeten concluderen. Vooral met dat laatste argument heb ik uiteindelijk mijn gelijk gehaald. Ze hebben de wegsleepkosten betaald en nog een kleine gratis reparatie uitgevoerd omdat de gebroken riem ook nog iets anders kapot had gemaakt.

Als tip aan anderen met een technisch probleem zou ik dan ook mee willen: neem contact op met mensen die er wel verstand van hebben. Het verhaal van het bergingsbedrijf heeft mij bijvoorbeeld erg geholpen. Of zoek informatie op internet. Je bent vaak niet de eerste met het probleem en er zijn zat experts die er iets zinnigs over kunnen zeggen. Met hun verhaal sta je sterker. Ook via fora op internet kom je al snel vergelijkbare verhalen tegen.

Forward

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

 

Bel ons op 088 0 70 70 70

Over bellen met ConsuWijzer

 

App ons op 06 5252 7006
Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer

 

Mail ons
Reactie binnen 6 werkdagen

Naar ons contactformulier