Iets vragen of melden?

Europees Consumenten Centrum (ECC)

Logo Europees Consumenten Centrum

Hebt u iets gekocht bij een Europese winkel? En bent u niet tevreden met uw aankoop? Dan kunt u contact opnemen met het Europees Consumenten Centrum (ECC). U kunt terecht bij het ECC van het land waar u woont. Hier kunnen consumenten informatie en advies krijgen over hun rechten en plichten. Het ECC kan ook bemiddelen tussen u en een ondernemer.

Wanneer kunt u terecht bij het ECC?

  • U woont in Nederland of in een ander land van de Europese Unie(EU), IJsland of Noorwegen.
  • De ondernemer is gevestigd in de EU, IJsland of Noorwegen. 
  • U bent consument. Hebt u iets gekocht van een andere particulier? Dan kan het Europees Consumenten Centrum u niet helpen.
  • U hebt zelf geprobeerd een oplossing te bedenken met de ondernemer.
  • Uw klacht is nog niet behandeld door de rechter.

Hebt u een klacht over een online aankoop in het buitenland?

Gaat u klacht over iets dat u op internet hebt gekocht bij een ondernemer uit de EU? En komt u er niet uit met de ondernemer? Dan kunt u terecht bij het platform Online Dispute Resolution (ODR) van de EU.

YouTube video over het ECC

Contact

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer