Europees Consumenten Centrum (ECC)

Hebt u iets gekocht bij een Europese winkel? En bent u niet tevreden met uw aankoop? Dan kunt u contact opnemen met het Europees Consumenten Centrum (ECC). U kunt terecht bij het ECC van het land waar u woont. Hier kunnen consumenten informatie en advies krijgen over hun rechten en plichten. Het ECC kan ook bemiddelen tussen u en een ondernemer.
Wanneer kunt u terecht bij het ECC?
- U woont in Nederland of in een ander land van de Europese Unie(EU), IJsland of Noorwegen.
- De ondernemer is gevestigd in de EU, IJsland of Noorwegen.
- U bent consument. Hebt u iets gekocht van een andere particulier? Dan kan het Europees Consumenten Centrum u niet helpen.
- U hebt zelf geprobeerd een oplossing te bedenken met de ondernemer.
- Uw klacht is nog niet behandeld door de rechter.
Hebt u een klacht over een online aankoop in het buitenland?
Gaat u klacht over iets dat u op internet hebt gekocht bij een ondernemer uit de EU? En komt u er niet uit met de ondernemer? Dan kunt u terecht bij het platform Online Dispute Resolution (ODR) van de EU.
YouTube video over het ECC
Contact