Feiten en cijfers 5 jaar ConsuWijzer
Oktober 2011: ConsuWijzer viert deze maand haar vijfjarig bestaan. Daarom blikken we terug. Over welke onderwerpen hebt u vaak advies gevraagd aan ConsuWijzer? Over welke problemen diende u de meeste klachten in? En van welke voorbeeldbrieven hebt u het meest gebruik gemaakt? Een impressie van hoe u de afgelopen vijf jaar met hulp van ConsuWijzer in actie bent komen.
Webbezoeken
2007: 446.000
2008: 1.050.000
2009: 2.000.000
2010: 2.350.000
2011: 2.200.000*
Totaal: 8.000.000
Top 5 vragen en klachten
- Misleidende en agressieve verkoop
- Garantie en non-conformiteit
- Rekeningen en betalen
- Online kopen
- Ongewenste abonnementen en contracten
Voorbeeldbrieven
2007: 71.000
2008: 169.000
2009: 328.000
2010: 513.000
2011: 500.000*
Totaal: 1.600.000
Top 3 voorbeeldbrieven
- Opzeggen van een abonnement
- Herstel of vervanging van ondeugdelijk product (zowel binnen als buiten de garantieperiode)
- Klacht aan dienstverlener
Aantal contacten (telefoon, e-mail, post)
Totaal aantal contacten
2007: 104.000
2008: 94.000
2009: 107.000
2010: 99.000
2011: 85.000
Totaal: 489.000
Aantal telefoontjes
2007: 83.000
2008: 54.000
2009: 75.000
2010: 57.000
2011: 45.000*
Totaal: 314.000
Aantal e-mails
2007: 20.000
2008: 37.000
2009: 30.000
2010: 40.000
2011: 40.000*
Totaal: 167.000
Hoogtepunten van de afgelopen 5 jaar
2009
Oktober 2009 is de drukste maand ooit op ConsuWijzer.nl. 407.000 webbezoeken i.v.m. start Bel-me-niet Register
2010
Alle juridische teksten van ConsuWijzer zijn nog beter leesbaar gemaakt. Alle teksten zijn herschreven naar taalniveau B1. Oftewel: begrijpelijke taal.
ConsuWijzer.nl verkozen tot beste overheidswebsite.
* Dit overzicht is in september 2011 gemaakt. Bij de genoemde aantallen voor 2011 is een schatting gemaakt voor het laatste kwartaal.