Nieuwsbericht

Simyo past in de min staan bij prepaid aan

04-06-14nieuwsbericht

Dit is een artikel uit 2014. De informatie is mogelijk verouderd. Zoekt u actuele informatie? Kijk dan in de blauwe kolom aan de rechterkant van dit artikel. Daar staan links naar meer informatie over dit onderwerp.

Simyo gaat de mogelijkheid om in de min te komen bij prepaid bellen en internetten beperken tot maximaal vijf euro. Dit gebeurt naar aanleiding van gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Simyo is een merk van KPN voor mobiel bellen.

Aanleiding voor ACM om met Simyo te praten, waren klachten van consumenten in een uitzending van Tros Radar en bij ConsuWijzer. ConsuWijzer is het consumentenloket van ACM. Consumenten gingen ervan uit dat het met prepaid bellen niet mogelijk zou zijn om meer kosten te maken dan wat zij vooraf hadden betaald.  Simyo heeft na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan beperkt tot maximaal vijf euro. Daarnaast heeft Simyo de informatie op de website hierover aangepast.