Iets vragen of melden?

MediaMarkt past verkoop ‘Grand Prix’-reizen aan in opdracht van de ACM

09-08-17nieuwsbericht

MediaMarkt heeft in opdracht van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) haar werkwijze aangepast bij de verkoop van Grand Prix-reizen. De Grand Prix-reizen van MediaMarkt zijn zogenaamde pakketreizen. Bij de verkoop van zulke reizen gelden speciale regels. De ACM kreeg signalen dat MediaMarkt zich niet aan deze regels hield.

Wat is een pakketreis?

Een pakketreis bestaat uit minimaal één overnachting en daarnaast vervoer of een andere toeristische dienst. Bijvoorbeeld een excursie. De reisorganisatie biedt die onderdelen in een pakket aan.

Waar heb je recht op?

Koop je een pakketreis? Dan heb je onder andere recht op de volgende zaken:

  • Zijn er kosten die standaard bij elke boeking komen? Dan moet je die in één oogopslag kunnen zien. Dit noemen we vaste onvermijdbare kosten.
  • Je moet voldoende informatie krijgen, bijvoorbeeld over de reisorganisator.
  • De aanbieder moet zorgen voor een garantieregeling voor het geval van een faillissement. 
  • De aanbieder mag je niet extra laten betalen voor het gebruik van een creditcard.

Na contact met de ACM heeft MediaMarkt ervoor gezorgd dat de Grand Prix-reizen aan deze regels voldoen.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer