Iets vragen of melden?

Halfjaarbericht Consumentenautoriteit: klachten over sms-diensten houden aan

08-07-08nieuwsbericht

In het eerste halfjaar van 2008 ontving ConsuWijzer van u circa 730 meldingen over sms-diensten. De Consumentenautoriteit, één van de toezichthouders achter ConsuWijzer, maakte dit vandaag bekend in haar halfjaarbericht. De meldingen gaan vooral over reclames voor het 'gratis' downloaden van ringtones. Achteraf blijkt dat de consument hiermee, zonder dat hij het wist, een abonnement heeft afgesloten.

Sms-diensten blijven aandachtspunt

De Consumentenautoriteit zal er de komende tijd dus streng op blijven toezien dat SMS-aanbieders zich aan de regels houden. Waar nodig zal de autoriteit optreden. Uw klachten over SMS-diensten bij ConsuWijzer vormen daarbij een belangrijk signaal voor de toezichthouder.

Overige signalen van ConsuWijzer

Via ConsuWijzer ontving de Consumentenautoriteit van u de meeste vragen en klachten over garantie (4000). De sectoren waar u het meeste over meldt zijn:

Elektronica / witgoed / huishoudelijke apparaten (1460)

Keuken- en meubelbranche (1050)

Koop op afstand / telemarketing (760)

SMS-diensten / ringtones (730)

Reisbureaus / reisorganisatoren (400)

Blijf melden bij ConsuWijzer

Met uw melding bij ConsuWijzer krijgt u dus niet alleen advies op maat over uw rechten als consument, maar heeft u ook invloed op de Agenda van de Consumentenautoriteit of een van de twee andere toezichthouders achter ConsuWijzer.

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur.

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer