Direct PC belooft eerlijk te gaan handelen na ingrijpen door ACM

28-03-17nieuwsbericht

Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft gezorgd dat Direct PC haar diensten volgens de regels gaat aanbieden. De aanbieder van computerdiensten zet consumenten niet langer onder druk bij verkoop aan de deur. Ook is het bedrijf nu duidelijk over de inhoud van haar diensten, de kosten en de voorwaarden.

Via onder andere haar consumentenloket ConsuWijzer ontving ACM klachten over Direct PC. Direct PC verkoopt aan de deur abonnementen op een helpdesk voor computerreparatie en computerproblemen. Bij de verkoop zette zij mensen onder druk om ja te zeggen tegen het abonnement. Ook wees zij hen niet op het recht op een bedenktijd van 14 dagen. Op haar website directpc.nl en in het contract vermeldde Direct PC de bedenktijd ook niet duidelijk, terwijl dat wettelijk wel moet. Ook de inhoud en kosten van het abonnement vermeldde Direct PC niet duidelijk. Daardoor begrepen consumenten niet goed waar zij recht op hadden, en tegen welke prijs. Terwijl bedrijven dat wel verplicht zijn.

Meld oneerlijke handel

Word jij aan de deur of telefonisch onder druk gezet door een verkoper? En informeert die jou niet duidelijk over de inhoud van het product of de dienst, de kosten en de voorwaarden? Meld het bij ConsuWijzer. Toezichthouder ACM kan dan optreden tegen zo’n bedrijf. Bijvoorbeeld door ze te vragen om te stoppen met de oneerlijke werkwijze, en anders een boete op te leggen.

Forward