Iets vragen of melden?

Corendon krijgt 350.000 euro boete voor misleiding consument

13-07-16nieuwsbericht

Reisaanbieder Corendon heeft een boete van 350.000 euro gekregen van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). Corendon kreeg de boete voor het misleiden van consumenten. Corendon adverteerde prijzen van reizen zonder de bijkomende kosten daar meteen bij te vermelden.

De bijkomende kosten kreeg je als consument pas te zien als je de reis bij het online boeken in ’het winkelmandje’ deed. Bij pakketreizen werd je dan verrast door 25 euro extra boekingskosten en 2,5 euro Calamiteitenfonds. En bij vliegtickets door 3 euro extra servicekosten. Consumenten worden hierdoor misleid. Ook kunnen zij aanbiedingen niet goed vergelijken.

ACM wees reisaanbieders al in 2013 op de regels en het risico van boetes. Tot 2014 gaf de toezichthouder eerst een waarschuwing als reisaanbieders de regels overtraden. Sindsdien deelt ACM meteen boetes uit.

Meld prijsmisleiding bij reisaanbieders

Wordt u verrast door bijkomende kosten als u een reis of vlucht boekt? Meld dit dan telefonisch bij ons of via het klachtenformulier. Wij kunnen misleiding van consumenten dan beter in de gaten houden. En er iets tegen doen als dat nodig is.

Meer weten over de regels voor het adverteren van reisprijzen?

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

Bel ons

088 0 70 70 70

Mail ons

Ik wil iets vragen

Ik wil iets melden

Reactie binnen 6 werkdagen

App ons

06 52 52 70 06

Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer