Hoe dien ik een klacht in?

Hoe dien ik een klacht in bij ConsuWijzer?

Voelt u zich niet goed behandeld door een bedrijf of denkt u dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt? Dan ontvangt ConsuWijzer graag uw klacht. Er zijn drie opties:

Telefoon

Bel ConsuWijzer op 088 - 070 70 70. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. 

Bellen naar een 088-nummer kost hetzelfde als bellen naar een gewoon vast telefoonnummer. Aan ConsuWijzer zelf betaalt u niets extra.

E-mail

Bent u niet goed behandeld door een bedrijf? Of houdt een bedrijf zich niet aan de regels? Dien dan met het klachtformulier uw klacht in bij ConsuWijzer.

Wilt u van ConsuWijzer advies over uw situatie? Vul dan het vraagformulier in via onderstaande link.

Post

Omschrijf uw klacht in een brief naar:

ConsuWijzer
Postbus 16326
2500 BH  Den Haag

Waarom is het belangrijk dat ik mijn klacht bij ConsuWijzer meld?

ConsuWijzer is het overheidsloket van toezichthouder ACM (Autoriteit Consument & Markt). En dat is in úw voordeel. Want ConsuWijzer registreert iedere vraag en klacht. Uw signaal komt dus rechtstreeks bij deze toezichthouder terecht. De toezichthouder heeft wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Wat moet ik doen om een probleem met een verkoper of dienstverlener op te lossen?

Informeer bij ConsuWijzer wat uw rechten zijn

Check via deze website wat uw rechten zijn. Hebt u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Neem dan contact op met ConsuWijzer, wij geven u graag persoonlijk advies.

Neem contact op met de verkoper

Stel zo snel mogelijk uw verkoper of dienstverlener op de hoogte van uw klacht. Bijvoorbeeld door naar de winkel te gaan of door uw klacht per telefoon of e-mail aan te geven. Misschien biedt de verkoper of dienstverlener direct een oplossing. Het is aan te raden te noteren wanneer en met wie u hebt gesproken en ook wat er is besproken.

Schrijf een (aangetekende) brief

Is het probleem met stap 2 nog niet opgelost? Schrijf uw verkoper of dienstverlener dan een (aangetekende) brief waarin u uw klacht aangeeft. Stel een redelijke termijn voor een (kosteloze) oplossing. Geef aan welke vervolgstappen u onderneemt als de verkoper niet aan uw verzoek tegemoet komt. Maak een kopie van de brief voor uw eigen administratie.

Het ondernemen van vervolgstappen

Komt u er met de verkoper of dienstverlener niet uit? Dan kunt u vervolgstappen ondernemen. ConsuWijzer wijst u de weg en geeft u daar advies over.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.

Forward

Iets vragen of melden?

We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 en 17:30 uur

 

Bel ons op 088 0 70 70 70

Over bellen met ConsuWijzer

 

App ons op 06 5252 7006
Reactie binnen een uur

Over appen met ConsuWijzer

 

Mail ons
Reactie binnen 6 werkdagen

Naar ons contactformulier