Coronacrisis

Hoe wij u helpen tijdens de coronacrisis

De coronacrisis heeft veel gevolgen voor mensen en bedrijven. In sommige situaties zorgt het helaas voor onduidelijkheden over uw rechten als consument.

Wij blijven u zo goed mogelijk vertellen waar u wettelijk recht op hebt. In deze situatie kan het moeilijk zijn om uw geld terug te krijgen. Het kan dus verstandig zijn om een andere oplossing te accepteren. Bijvoorbeeld een dinerbon, een reisvoucher of andere vorm van compensatie.

Hou er rekening mee dat bedrijven failliet kunnen gaan door de coronacrisis. Als dat gebeurt, is het de vraag of u uw geld nog terugkrijgt. Ook als u een voucher accepteert kan dit gebeuren. Maar door de voucher te accepteren wordt de kans iets kleiner dat het bedrijf failliet gaat.

Ons advies is daarom in deze tijd:

  • Lees op onze website wat uw wettelijke rechten zijn bij reizen, vouchers en andere problemen.
  • Hou voor ogen dat veel bedrijven het moeilijk hebben en dat het moeilijk kan zijn om uw geld terug te krijgen.
  • Probeer samen met het bedrijf een oplossing te vinden. Hou uw wettelijke rechten en de huidige situatie in uw achterhoofd. En heb geduld als dat kan.
  • Komt u er samen niet uit? Kijk of u uw recht kunt halen via een geschillencommissie of de rechter.

Let op: u kunt hier commentaar geven op onze website. Hebt u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.