Vragen en klachten over de nota van een zorgaanbieder

Hebt u een vraag of een klacht over de rekening van uw huisarts, uw tandarts, het ziekenhuis of een andere zorgaanbieder? Wilt u bijvoorbeeld weten of het tarief wel klopt? Dan kunt u terecht bij de informatielijn van de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit). Hieronder leest u meer over deze informatielijn.

Informatielijn en Meldpunt Nederlandse Zorgautoriteit

De NZa heeft een Informatielijn en een Meldpunt waar u terecht kunt met vragen en klachten over:

  • tarieven van zorgaanbieders (zoals huisartsen, tandartsen en ziekenhuizen);
  • rekeningen van zorgaanbieders;
  • de rechtmatigheid van declaraties;
  • de acceptatieplicht door zorgverzekeraars;
  • de informatievoorziening door zorgverzekeraars;
  • de rechtmatigheid van de polisvoorwaarden.

Let op

De NZa bemiddelt niet in conflicten tussen u en uw zorgaanbieder over rekeningen. Maar de Informatielijn geeft u wel informatie, waarmee u zelf uw conflict kunt oplossen.

Contact

Informatielijn en Meldpunt Nederlandse Zorgautoriteit

(T) 0900-7707070 (EUR 0,05 per minuut)
(E) informatielijn@nza.nl

De Informatielijn is op werkdagen bereikbaar van 9.00 tot 14.00 uur. U kunt ook mailen.

Forward

ConsuWijzer-karakter met rekening

Vraag of klacht? Bel ons!

088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van
8.30-17.30u, tarief 088-nummer