Ik ben het niet eens met de rekening van het autoverhuurbedrijf. Wat kan ik doen?

U hebt een auto gehuurd. Maar u krijgt achteraf een rekening van de verhuurder omdat u de auto hebt beschadigd. Of de verhuurder houdt uw borg in. Hieronder vertellen wij wat u kunt doen als u het niet eens bent met de rekening van de verhuurder.

Bespreek uw klacht eerst met de verhuurder

Bent u het niet eens met de rekening die u krijgt als u de auto inlevert? Meld dit dan direct bij de verhuurder. Probeer er ter plekke samen uit te komen. Lukt dit niet? En moet u direct betalen? Betaal dan onder protest. Dit betekent dat u op de rekening laat aantekenen dat u onder protest betaalt. Hierdoor verliest u uw recht niet om later op deze betaling terug te komen.

Komt u er met de verhuurder samen niet uit? Dan kunt u het volgende doen:

Stuur een brief

Schrijf de verhuurder een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:

  • Waarom u het niet eens bent met de rekening. Hebt u bewijzen? Stuur dan kopieën hiervan mee.
  • Hebt u nog niet betaald? Dan kunt u de rekening eventueel onder portest betalen. Schrijft dan in uw brief dat u de rekening onder protest hebt betaald. Hebt u de rekening onder protest betaald? Schrijf dit dan in uw brief.
  • Dat u een oplossing wilt voor uw klacht.
  • Dat u een reactie wilt van de verhuurder voor een bepaalde datum. Let op: de termijn die u stel moet wel redelijk zijn.
  • Welke vervolgstappen u neemt als de verhuurder geen goede oplossing biedt.

Gebruik hiervoor een van onze voorbeeldbrieven:

Hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan kan deze u misschien helpen met uw brief.

Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie Autoverhuur

Dat kan alleen als de verhuurder is aangesloten bij de BOVAG. Of als de verhuurder rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie op de website van De Geschillencommissie.

Naar de rechter

Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.

Forward

ConsuWijzer-karakter met rekening

Vraag of klacht? Bel ons!

088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van
8.30-17.30u, tarief 088-nummer