Cookies toestemming

ACM ConsuWijzer gebruikt cookies alleen om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. We slaan geen persoonsgegevens op en delen geen data met derden.

Klachten over postbezorging

Waar u moet klagen over postbezorging, hangt af van de situatie. Als er post niet bij u is bezorgd, neemt u contact op met de verzender. Als u zelf de verzender bent, klaagt u bij het postbedrijf.


Snel naar:


Ik ben de ontvanger van de post

Hebt u een brief of pakket niet gekregen? Bijvoorbeeld een pakket van een webwinkel, een tijdschrift, een brief of pakket van iemand anders? Neem contact op met het bedrijf of de persoon die u iets stuurde. Die moet het postbedrijf vragen om uw post of pakket te zoeken.

Gaat het om een webwinkel en reageert die niet? Gebruik onze voorbeeldbrief. Lees meer over uw rechten bij online winkelen. Bijvoorbeeld wat u nog meer kunt doen als uw aankoop niet is geleverd.

Is de brief of het pakket wel bij u bezorgd, maar ging er iets mis? Was de bezorger bijvoorbeeld te laat, is de brief eerst verkeerd bezorgd of is het pakket buiten neergezet? Dien een klacht in bij het postbedrijf. Kijk op de website van het postbedrijf hoe u dit doet, bijvoorbeeld onder “service” of “contact”. Of via de chat.

Ik ben de verzender van de post

Hebt u zelf iemand een brief of pakket gestuurd? En heeft die persoon niets gekregen? Dien een klacht in bij het postbedrijf. Kijk op de website van het postbedrijf hoe u dit doet, bijvoorbeeld onder “service” of “contact”. Gebruik onze voorbeeldbrief.

Hebt u de brief of het pakket verstuurd via PostNL? Dan kunt u ook naar de Geschillencommissie Post.

Regels voor postbezorging

Hoe snel een postbedrijf brieven en pakketten moet bezorgen, verschilt per postbedrijf. Voor PostNL gelden speciale regels. PostNL moet brieven de volgende bezorgdag bezorgen. PostNL bezorgt op dinsdag tot en met zaterdag, behalve op feestdagen. Rouwkaarten en medische post bezorgt PostNL ook op maandag. Er gelden andere regels voor aangetekende post.

Bij ons melden

Komt u er niet uit met de verzender of met het postbedrijf? Of hebt u vaak dezelfde klacht over de postbezorging? Dan kunt u dit bij ons melden. Uw melding helpt ons om te zien waar wij iets aan moeten doen.