Lezersvraag Spits over een online gekochte ketting

13-02-12nieuwsbericht

Vraag

Twee weken geleden heb ik voor mijn vriendin via internet een zilveren kettinkje besteld en betaald. Bij de bestelling stond dat de levering binnen drie werkdagen zou gebeuren. Ik was dus ruim op tijd voor Valentijnsdag dacht ik. Maar het is nog steeds niet binnen! Ik heb geprobeerd te bellen, maar krijg geen gehoor. Op mijn mails wordt niet gereageerd. Nu moet ik nog snel wat anders kopen en ook maar zien dat ik mijn geld nog terug krijg. Hoe voorkom ik dat dit nog een keer gebeurt?

A.W., Z.

Antwoord

Twijfel je over een aankoop op internet? Op ConsuWijzer.nl staan handige tips die je helpen om een beter beeld te krijgen van het bedrijf achter een webwinkel. Zoals:

  • Kloppen de gegevens van het bedrijf? Een webwinkel moet bijvoorbeeld een echt adres op zijn website vermelden. Dus niet alleen een postbus.
  • Hoe beoordelen andere kopers de webwinkel? Zijn er bijvoorbeeld veel negatieve berichten van consumenten op internet te vinden over de webwinkel? Tip: gebruik hiervoor een zoekmachine en ga niet af op maar één review of website.
  • Biedt de webwinkel de keuze om de aankoop pas volledig te betalen na bezorging? Deze optie is niet verplicht maar voorkomt wel de problemen die jij nu hebt. Wordt er niet geleverd? Dan hoef je niet achter je geld aan.
  • Is de webwinkel aangesloten bij de Geschillencommissie? Dan kun je daar bij problemen naar toe en hoef je niet meteen naar de rechter.

Meer webwinkeltips nodig? Doe de Online Shopscan van ConsuWijzer voordat je tot koop overgaat. Dat helpt je om verder te kijken dan alleen de prijs. Eigenlijk net zoals je dat in een echte winkel doet. Aan de hand van een aantal vragen kun je een goed oordeel vormen over het bedrijf achter de webshop.

Forward

ConsuWijzer-karakter aan het klussen